Edubilim Forumları - www.edubilim.com
Duyurular: 2012-2013 Eğitim ve Öğretim Yılı....
 
*
Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun. Nisan 19, 2014, 04:47:35 ÖÖ


Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz


...::: EDuBiLiM :::...



  Sayfa: [1]  
  Bu Konuyu Gönder  
Gönderen Konu: Kurgu Kuşağı (Teknoloji ve Tasarım dersi kurgu kuşağı çalışmaları, örnekleri)  (Okunma Sayısı 55610 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Tam Üye
***
Avatar Yok
Üye No: 47264
Cinsiyet: Bay
Mesleği: Araştırma Görevlisi
Mesaj Sayısı: 136
Nerden: Türkiye İçi
Puan: +3/-2

Offline

« : Ocak 14, 2010, 06:36:22 ÖS »


Teknoloji ve tasarım dersi kurgu kuşağı hakkında bilgiler , kurgu kuşağı çalışmaları , kurgu kuşağı örneklerini bu başlık altında bulabilirsiniz...

Kurgu Kuşağı


“KURGU” kuşağında öğrenciler ;

-Merak ve hayal ettikleri ile değiştirmeyi, geliştirmeyi ve kolaylaştırmayı düşündüklerinden yola çıkarak yaratıcılıklarını ve hayal güçlerini somutlaştırırlar.
-Merak ve hayal ettikleri ile değiştirmeyi, geliştirmeyi ve kolaylaştırmayı düşündüklerinin çözümüne yönelik fikirlerini yazarak ve çizerek ifade ederler.
-Çözüme yönelik düşüncelerini başkaları tarafından doğru olarak anlaşılmasını sağlayacak nitelikte çizer ve çevresiyle paylaşırlar.
-Düşüncelerini yasal koruma altına alma süreçlerini fark ederler.


“KURGU” KUŞAĞI ODAK NOKTALARI VE ETKİNLİKLERİN SINIFLARA GÖRE DAĞILIMI

SINIFLAR    ODAK NOKTALARI                             ETKİNLİKLER
6. SINIF   “Düşünelim Çözelim”                            “Düşünelim Çözelim”  “Hayallerim Çizgide Saklı”
7. SINIF   “Düşüncelerimizdeki Değişim ve Gelişim”    “Hayallerimizdeki Değişim ve Gelişim”
8. SINIF   “Düşüncelerimizi Koruyalım”                    “Düşüncelerimizi Nasıl Koruyalım”





Gökten iki  elma düştü…
Biri Newton’a,  Biri de Buluşçulara!




Newton’un öyküsünü herkes bilir. Bir ağaçtan elmanın düştüğünü görür ve yerçekimini keşfeder. (www.edubilim.com)
Bir gün yemekten sonra elma ağaçlarının altında otururken Newton ağaçtan bir elmanın düştüğünü görür, daldığı düşüncelerden sıyrılır ve arkadaşına şöyle der: “Neden elma dümdüz aşağı düşer? Sağa sola, yukarı değil de, her zaman Dünya’nın merkezine doğru!”


Bu yazı kurgu kuşağıyla ilgili bir sunudan alınmıştır. Devamı için ekteki sunuyu indirebilirsiniz... Slaytların kaynağı serdarkalkan.com dur. Teknoloji tasarım dersiyle ilgili faydalı bilgiler için bu siteyide ziyaret edebilirsiniz...

Anahtar Kelimeler : kurgu kuşağı , kurgu kuşağı çalışmaları , kurgu kuşağı , kurgu kuşağı örnekleri, teknoloji tasarım kurgu kuşağı , teknoloji tasarım yapım kuşağı örnekleri , teknoloji ve tasarım dersi kurgu kuşağı , teknoloji ve tasarım kurgu kuşağı , teknoloji tasarım kurgu kuşağı örnekleri    , teknoloji tasarım dersi kurgu kuşağı
Ekteki Dosyalar Burada


« Son Düzenleme: Mart 24, 2010, 01:10:20 ÖÖ Gönderen: KILIC » Logged
Tam Üye
***
Avatar Yok
Üye No: 47264
Cinsiyet: Bay
Mesleği: Araştırma Görevlisi
Mesaj Sayısı: 136
Nerden: Türkiye İçi
Puan: +3/-2

Offline
« Yanıtla #1 : Ocak 14, 2010, 06:44:22 ÖS »



Kurgu Kuşağıyla ilgili örnekleri bulabilceğiniz bir sayfa. Çeşitli örnekler resimleriyle birlikte verilmiş ayrıca Kurgu ve Yapım Kuşağı için tam 1000 adet Projeyi bu sayfada bulabilirsiniz...

Logged
Tam Üye
***
Avatar Yok
Üye No: 47264
Cinsiyet: Bay
Mesleği: Araştırma Görevlisi
Mesaj Sayısı: 136
Nerden: Türkiye İçi
Puan: +3/-2

Offline
« Yanıtla #2 : Ocak 14, 2010, 06:47:01 ÖS »

6. SINIF
 Kurgu Kuşağı -> DÜŞÜNELİM ÇÖZELİM - HAYALLERİM ÇİZGİDE SAKLI<-


Bu etkinlikte öğrenciler, öğrenciler değiştirmeyi, geliştirmeyi ve kolaylaştırmayı düşündüklerinin çözümüne yönelik fikirlerini yazarak ve çizerek kurgularlar.

Yaratıcı düşüncelerini; yaratıcı düşünmenin ilk basamağı olan düşünmeyi öğrenme yönünde adamlar atılan “düzen” kuşağındaki temel üzerine yapılandırırlar.

Merak ve hayal ettikleri ile değiştirmeyi, geliştirmeyi ve kolaylaştırmayı düşündüklerinden yola çıkarak yaratıcılıklarını ve hayal güçlerini somutlaştırırlar.

Merak ve hayal ettikleri ile değiştirmeyi, geliştirmeyi ve kolaylaştırmayı düşündüklerinin çözümüne yönelik fikirlerini yazarak ve çizerek ifade ederler.

KAZANIMLAR

1.Meraklarını, hayallerini ve düşüncelerini ifade eder.

2.Meraklarının, hayallerinin ve düşüncelerinin çözüme ulaştırılması beklenilen birer sorun olduğunun farkına varır.

3.Farkına vardığı sorunlardan birini seçerek çözümüne yönelik öneriler getirir.

4.Çözüm önerisine yönelik düşüncelerini yazarak ve çizerek açıklar.

5.Başkalarının çözüm önerisine yönelik düşüncelerini dikkate alır.

6.Düşünceden çizime ulaşma sürecinde yaşadıklarını günlüğüne kaydeder.

7.Çözüm önerisine yönelik çizimlerin başkaları tarafından anlaşılması için taşıması gerekli nitelikleri sorgular.

8.Sorunun çözümüne yönelik geçirdiği aşamaları paylaşır.

9.Düşüncelerini, duygularını ve hayallerini başkalarıyla paylaşmaya istekli olur.

10.Özgün tasarımları ile ilgili eleştirilere açık olur.

11.Çözüme yönelik özgün ürünler tasarlamakta kararlı olur.   


ETKİNLİKLER

Düşünelim Çözelim       (Grup Etkinliği)

Hayallerim Çizgide Saklı (Bireysel Etkinlik)



AÇIKLAMALAR

“Düşünelim Çözelim” etkinliği grup olarak, “Hayallerim Çizgide Saklı” etkinliği de bireysel olarak gerçekleştirilir.

Öğrenciler düşüncelerini ifade etmede cesaretlendirilir.

Yaratıcı düşünme süreçlerini köreltecek ifade ve davranışlardan kaçınılır.

Yaratıcı düşünme süreçlerinin gelişimini sağlayacak ifadelerin kullanılmasına özen gösterilir.

Zamana yönelik kısıtlama yapılmaz.

Çalışmalar haftalık olarak paylaşılır.

Çizimlerde teknik gösterim kaygısı verilmez.

Fikirler yapıcı olarak eleştirilir.

Öğrenciler çizimleri için çizim amaçlı yazılım programları kullanmaları konusunda serbest bırakılır.

Çizim amaçlı yazılım kullanılarak çizilen resimler serbest elle yapılan çizimle kıyaslanmaz.(www.edubilim.com)
« Son Düzenleme: Mart 24, 2010, 01:10:27 ÖÖ Gönderen: KILIC » Logged
Tam Üye
***
Avatar Yok
Üye No: 47264
Cinsiyet: Bay
Mesleği: Araştırma Görevlisi
Mesaj Sayısı: 136
Nerden: Türkiye İçi
Puan: +3/-2

Offline
« Yanıtla #3 : Ocak 14, 2010, 06:49:14 ÖS »

7. SINIF
 Kurgu Kuşağı -> HAYALLERİMDEKİ DEĞİŞİM VE GELİŞİM <-


Bu etkinlikte öğrenciler,

 

Öğrenciler çizimleri için çizim amaçlı yazılım programları kullanmaları konusunda serbest bırakılırlar.

Öğrenciler çalışmalarını başkaları tarafından doğru olarak anlaşılmasını sağlayacak nitelikte çizerler.

KURGU KUŞAĞI GENEL: Yaratıcı düşüncelerini; yaratıcı düşünmenin ilk basamağı olan düşünmeyi öğrenme yönünde adamlar atılan “düzen” kuşağındaki temel üzerine yapılandırırlar.

Merak ve hayal ettikleri ile değiştirmeyi, geliştirmeyi ve kolaylaştırmayı düşündüklerinden yola çıkarak yaratıcılıklarını ve hayal güçlerini somutlaştırırlar.

Merak ve hayal ettikleri ile değiştirmeyi, geliştirmeyi ve kolaylaştırmayı düşündüklerinin çözümüne yönelik fikirlerini yazarak ve çizerek ifade ederler.

Çözüme yönelik düşüncelerini başkaları tarafından doğru olarak anlaşılmasını sağlayacak nitelikte çizer ve çevresiyle paylaşırlar.

Düşüncelerini yasal koruma altına alma süreçlerini fark ederler.

KAZANIMLAR
1.İlk çalışmada yaşadığı süreci ve çözüm önerilerini değerlendirir.

2.İlk çalışmaya yönelik değerlendirmelerini yazılı olarak ifade eder.

3.İlk çalışmaya yönelik yaptığı değerlendirmelerle bireysel düşüncelerindeki değişim ve gelişimi fark eder.

4.Merak ve hayal ettiği düşüncelerini ifade eder.

5.Merak ve hayal ettiği düşüncelerinin, çözüme ulaştırılması beklenilen birer sorun olduğunun farkına varır.

6.Sorun olduğunu fark ettiği düşüncelerinden birini çözüme ulaştırmak için seçer.

7.Seçtiği sorunun çözümüne yönelik öneriler getirir.

8.Çözüme ait düşüncelerini yazarak ve çizerek açıklar.

9.Çözüme yönelik çizimlerinin başkaları tarafından anlaşılabilir nitelikte olmasına özen gösterir.

10.Düşünceden çizime kadar olan süreçte yaşadıklarını günlüğüne kaydeder.

11.Sorunun çözümüne yönelik geçirdiği aşamaları paylaşır.

12.Düşüncelerini, duygularını ve hayallerini başkalarıyla paylaşırken özgün davranır.

13.Kendine güvenini ve yaratıcılığını çözüme yönelik tasarladığı üründe ortaya çıkarır.

14.Çözüme yönelik özgün tasarımlara ulaşmak için ısrarlı


ETKİNLİKLER

Hayallerimdeki Değişim ve Gelişim       ( Bireysel Etkinlik )


AÇIKLAMALAR

1, 2 ve 3. kazanımlardaki “ilk” ifadesinde, 6. sınıf “Kurgu” kuşağında yaptığı çizim dikkate alınır.

Öğrenciler düşüncelerini ifade etmede cesaretlendirilirler.

Yaratıcı düşünme süreçlerini köreltecek ifade ve davranışlardan kaçınılır.

Yaratıcı düşünme süreçlerinin gelişimini sağlayacak ifadelerin kullanılmasına özen gösterilir.

Öğrencilere tasarımlarını tamamlaması için gerekli olan zaman verilir.

Bütün öğrencilerin çalışmaları haftalık olarak paylaşılır.

Öğrencilerin fikirleri yapıcı olarak eleştirilir.

Öğrenciler çizimleri için çizim amaçlı yazılım programları kullanmaları konusunda serbest bırakılırlar.

“Düşünelim Çözelim”

Çizim amaçlı yazılım kullanılarak çizilen resimler serbest elle yapılan çizimle kıyaslanmaz.(www.edubilim.com)
« Son Düzenleme: Mart 24, 2010, 01:10:35 ÖÖ Gönderen: KILIC » Logged
Tam Üye
***
Avatar Yok
Üye No: 47264
Cinsiyet: Bay
Mesleği: Araştırma Görevlisi
Mesaj Sayısı: 136
Nerden: Türkiye İçi
Puan: +3/-2

Offline
« Yanıtla #4 : Ocak 14, 2010, 06:51:15 ÖS »

8. SINIF
 Kurgu Kuşağı -> DÜŞÜNCELERİMİZİ NASIL KORUYALIM <-


Bu etkinlikte öğrenciler,

 Yaratıcı düşünme süreçlerinin gelişimini sağlayacak ifadelerin kullanılmasına özen gösterilir. Öğrenciler düşüncelerini yasal koruma altına alma süreçlerini fark ederler.

KURGU KUŞAĞI GENEL: Yaratıcı düşüncelerini; yaratıcı düşünmenin ilk basamağı olan düşünmeyi öğrenme yönünde adamlar atılan “düzen” kuşağındaki temel üzerine yapılandırırlar.

Merak ve hayal ettikleri ile değiştirmeyi, geliştirmeyi ve kolaylaştırmayı düşündüklerinden yola çıkarak yaratıcılıklarını ve hayal güçlerini somutlaştırırlar.

Merak ve hayal ettikleri ile değiştirmeyi, geliştirmeyi ve kolaylaştırmayı düşündüklerinin çözümüne yönelik fikirlerini yazarak ve çizerek ifade ederler.

Çözüme yönelik düşüncelerini başkaları tarafından doğru olarak anlaşılmasını sağlayacak nitelikte çizer ve çevresiyle paylaşırlar.

Düşüncelerini yasal koruma altına alma süreçlerini fark ederler.

KAZANIMLAR
1.Önceki çalışmada ortaya koyduğu çözüm önerisinin başkaları tarafından anlaşılırlığını araştırır.

2.Araştırma sonuçlarını dikkate alarak önceki çalışmada ortaya koyduğu çözüm önerisine ait çizimde gerekli değişiklikleri yapar.

3.Çözüm önerisini anlatan çizimlerde kullanılan gösterim tekniklerini fark eder.

4.Çözüm önerilerinin yasal koruma altına alınma yollarını ve sürecini ifade eder.

5.Merak ve hayal ettiği düşüncelerini ifade eder.

6.Merak ve hayal ettiği düşüncelerinin, çözüme ulaştırılması beklenilen birer sorun olduğunun farkına varır.

7.Sorun olduğunu fark ettiği düşüncelerinden birini çözüme ulaştırmak için seçer.

8.Seçtiği sorunun çözümüne yönelik öneriler getirir.

9.Çözüm önerisine yönelik düşüncelerini yazarak ve çizerek açıklar.

10.Çözüme yönelik çizimlerinin başkaları tarafından anlaşılabilir nitelikte olmasına özen gösterir.

11.Düşünceden çizime kadar olan süreçte yaşadıklarını günlüğünde ifade eder.

12.Sorunun çözümüne yönelik geçirdiği aşamaları paylaşır.

13.Düşüncelerini ve hayallerini başkalarıyla paylaşmaktan zevk alır.

14.Kendine güvenini ve yaratıcılığını çözüme yönelik tasarısında ortaya koyar.

15.Özgün tasarımı ile ilgili eleştirilere açık olur.

16.Özgün tasarımlar yapmaktan zevk alır.   


ETKİNLİKLER


Düşüncelerimizi Nasıl Koruyalım? (Bireysel Etkinlik)


AÇIKLAMALAR


1, 2 ve 3. kazanımlardaki “ilk” ifadesi, 7. sınıf “Kurgu” kuşağında yaptığı çizimi dikkate alınır.

Öğrenciler düşüncelerini ifade etmede cesaretlendirilirler.

Yaratıcı düşünme süreçlerini köreltecek ifade ve davranışlardan kaçınılır.

Yaratıcı düşünme süreçlerinin gelişimini sağlayacak ifadelerin kullanılmasına özen gösterilir.

Zamana yönelik kısıtlama yapılmamalıdır.

Bütün öğrenciler çalışmalarını haftalık olarak paylaşırlar.

Öğrencilerin fikirleri yapıcı olarak eleştirilir.

“Hayallerimizdeki Değişim ve Gelişim”

Öğrenciler çizimleri için çizim amaçlı yazılım programları kullanmaları konusunda serbest bırakılır.

Çizim amaçlı yazılım kullanılarak çizilen resimler serbest elle yapılan çizimle kıyaslanmaz.(www.edubilim.com)
« Son Düzenleme: Mart 24, 2010, 01:10:41 ÖÖ Gönderen: KILIC » Logged
Yeni Üye
*
Avatar Yok
Üye No: 118353
Cinsiyet: Bayan
Mesleği: Matematik Öğretmeni
Mesaj Sayısı: 1
Nerden: Nevşehir
Puan: +0/-1

Offline
« Yanıtla #5 : Ocak 16, 2011, 02:08:04 ÖS »

süperr Wink Kiss  Shocked
Logged

buket[/img][/i][/b]
Yeni Üye
*
Avatar Yok
Üye No: 126585
Cinsiyet: Bay
Mesleği: Öğrenci
Mesaj Sayısı: 1
Nerden: Bingöl
Puan: +0/-1

Offline
« Yanıtla #6 : Mart 07, 2011, 06:56:59 ÖS »

yapılabilir yani kırtasiyeden bulunabilir malzemelerle yapılan projeler koyabilir misiniz?
Logged
Yeni Üye
*
Avatar Yok
Üye No: 170028
Cinsiyet: Bay
Mesleği: Öğrenci
Mesaj Sayısı: 2
Nerden: İstanbul
Puan: +0/-0

Offline
« Yanıtla #7 : Ocak 11, 2012, 10:20:03 ÖS »

7. SINIF
 Kurgu Kuşağı -> HAYALLERİMDEKİ DEĞİŞİM VE GELİŞİM <-


Bu etkinlikte öğrenciler,

 

Öğrenciler çizimleri için çizim amaçlı yazılım programları kullanmaları konusunda serbest bırakılırlar.

Öğrenciler çalışmalarını başkaları tarafından doğru olarak anlaşılmasını sağlayacak nitelikte çizerler.

KURGU KUŞAĞI GENEL: Yaratıcı düşüncelerini; yaratıcı düşünmenin ilk basamağı olan düşünmeyi öğrenme yönünde adamlar atılan “düzen” kuşağındaki temel üzerine yapılandırırlar.

Merak ve hayal ettikleri ile değiştirmeyi, geliştirmeyi ve kolaylaştırmayı düşündüklerinden yola çıkarak yaratıcılıklarını ve hayal güçlerini somutlaştırırlar.

Merak ve hayal ettikleri ile değiştirmeyi, geliştirmeyi ve kolaylaştırmayı düşündüklerinin çözümüne yönelik fikirlerini yazarak ve çizerek ifade ederler.

Çözüme yönelik düşüncelerini başkaları tarafından doğru olarak anlaşılmasını sağlayacak nitelikte çizer ve çevresiyle paylaşırlar.

Düşüncelerini yasal koruma altına alma süreçlerini fark ederler.

KAZANIMLAR
1.İlk çalışmada yaşadığı süreci ve çözüm önerilerini değerlendirir.

2.İlk çalışmaya yönelik değerlendirmelerini yazılı olarak ifade eder.

3.İlk çalışmaya yönelik yaptığı değerlendirmelerle bireysel düşüncelerindeki değişim ve gelişimi fark eder.

4.Merak ve hayal ettiği düşüncelerini ifade eder.

5.Merak ve hayal ettiği düşüncelerinin, çözüme ulaştırılması beklenilen birer sorun olduğunun farkına varır.

6.Sorun olduğunu fark ettiği düşüncelerinden birini çözüme ulaştırmak için seçer.

7.Seçtiği sorunun çözümüne yönelik öneriler getirir.

8.Çözüme ait düşüncelerini yazarak ve çizerek açıklar.

9.Çözüme yönelik çizimlerinin başkaları tarafından anlaşılabilir nitelikte olmasına özen gösterir.

10.Düşünceden çizime kadar olan süreçte yaşadıklarını günlüğüne kaydeder.

11.Sorunun çözümüne yönelik geçirdiği aşamaları paylaşır.

12.Düşüncelerini, duygularını ve hayallerini başkalarıyla paylaşırken özgün davranır.

13.Kendine güvenini ve yaratıcılığını çözüme yönelik tasarladığı üründe ortaya çıkarır.

14.Çözüme yönelik özgün tasarımlara ulaşmak için ısrarlı


ETKİNLİKLER

Hayallerimdeki Değişim ve Gelişim       ( Bireysel Etkinlik )


AÇIKLAMALAR

1, 2 ve 3. kazanımlardaki “ilk” ifadesinde, 6. sınıf “Kurgu” kuşağında yaptığı çizim dikkate alınır.

Öğrenciler düşüncelerini ifade etmede cesaretlendirilirler.

Yaratıcı düşünme süreçlerini köreltecek ifade ve davranışlardan kaçınılır.

Yaratıcı düşünme süreçlerinin gelişimini sağlayacak ifadelerin kullanılmasına özen gösterilir.

Öğrencilere tasarımlarını tamamlaması için gerekli olan zaman verilir.

Bütün öğrencilerin çalışmaları haftalık olarak paylaşılır.

Öğrencilerin fikirleri yapıcı olarak eleştirilir.

Öğrenciler çizimleri için çizim amaçlı yazılım programları kullanmaları konusunda serbest bırakılırlar.
Logged
Yeni Üye
*
Avatar Yok
Üye No: 170028
Cinsiyet: Bay
Mesleği: Öğrenci
Mesaj Sayısı: 2
Nerden: İstanbul
Puan: +0/-0

Offline
« Yanıtla #8 : Ocak 11, 2012, 10:22:42 ÖS »

hepsi süpr    helall2 Tesekkurr thankyou12
Logged
Etiket: kurgu kuşağı   kurgu kuşağı çalışmaları kurgu kuşağı örnekleri teknoloji tasarım 
  Sayfa: [1]  
  Bu Konuyu Gönder  
 
Gitmek istediğiniz yer:  


Tüm toplama bilgisayar fırsatları için tıklayın !


Yıllık Planlar 1.Sınıf 2.Sınıf 3.Sınıf 4.Sınıf 5.Sınıf 6.Sınıf 7.Sınıf 8.Sınıf
2009-2010 Yıllık Planlar 1.Sınıf 2.Sınıf 3.Sınıf 4.Sınıf 5.Sınıf 6.Sınıf 7.Sınıf 8.Sınıf
Zümre Toplantıları 1.Sınıf 2.Sınıf 3.Sınıf 4.Sınıf 5.Sınıf 6.Sınıf 7.Sınıf 8.Sınıf
Belirli Günler ve Haftalar Birleşmiş Milletler Günü Kızılay Haftası 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı Dünya Tasarruf Günü
Yazılı Soruları
1. Yazılı Soruları

Edubilim olarak 2009-2010 Eğitim ve Öğretim Yılında da eğitimle ilgili , bilgi , belge ve dosyalarla tüm öğrenci ve öğretmenlerin yanındayız...
Tüm hakları sakllıdır. Edubilim 2007-2009. Bu sitede bulunan bilgi , belge ve dökümanların izin alınmadan veya kaynak gösterilmeden kullanılması yasaktır. İletişim Adresi: edubilim@gmail.com

Edubilim I Urllist I Etiketler I Rss I Google Etiketleri I Site Haritası I Site Map I Reklam
Edu Sohbet -Webmaster -Edubilim2 -Oyunpiyatforum-- Web Stats

MySQL ile Güçlendirildi PHP ile Güçlendirildi Powered by SMF 1.1.10 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC

XHTML 1.0 Geçerli! CSS Geçerli!
Çok kısa bir süre sonra sitemize
yalnızca davetiye ile üye olunabilecek...
 Hem davetiye hakkı kazanmak için hem de sitemizdeki dosyaları indirebilmek için lütfen üye olun...
Üyelik tamamen ücretsizdir, üye olmak için tıklayın